
On Wednesday , 23 of June 2021, the kick-off meeting of the Erasmus+KA227 project “Culture heritage and Gamification in Education” (CultGamEdu) took place online aiming to take the first step towards achieving its goals, review the partners’ tasks and schedule the first LTTA due to Covid 19 restrictions in October 2021.
CultGamEdu is a 24-month project co-funded by the Erasmus+ KA227 – Partnerships for Creativity programme. The project aims to bring together educators, members of organizations and young people in order to highlight a best gamification practice that will be used in the field of education. The consortium will work on the creation and implementation of a digital application for mobile phones and tablets with integrated cultural heritage sites and educational activities in the form of a game. The project CultGamEdu fosters the awareness of cultural heritage through modern strategies and tools that promote the digital skills of tomorrow’s citizens.
The project is coordinated by NGO I.CO.N (Inclusion in COmmuNity), Greece.
The participants are:
• Department of Philology, Democritus University of Thrace, Komotini Greece
• Geniko Lykeio Iasmou, Rodopi, Greece
• SME V.E.M. SRLs, Pellaro Calabria, Italy
• Istituto Istruzione Superiore “P. Mazzone” school, Roccela, Calabria, Italy
• NGO Associació Meraki Projectes de València, Valencia, Spain
• IES El Sobradillo School, Sobradillo, Tenerife, Spain
• NGO Edrase Chalki, Greece
Την Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2021, πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του έργου Erasmus + KA227 «Πολιτιστική κληρονομιά και Παιχνιδοποίηση στην Εκπαίδευση» (CultGamEdu) με στόχο να γίνει το πρώτο βήμα προς την επίτευξη των στόχων του προγράμματος. Έγινε ανασκόπηση των καθηκόντων των εταίρων και προγραμματίστηκε η πρώτη Δραστηριότητα Μάθησης Διδασκαλίας Κατάρτισης λόγω περιορισμών Covid 19 τον Οκτώβριο του 2021.
Το πρόγραμμα CultGamEdu είναι ένα 24μηνο έργο που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus + KA227 – Partnerships for Creativity. Το έργο στοχεύει να συγκεντρώσει εκπαιδευτικούς, μέλη οργανώσεων και νέους, προκειμένου να αναδείξει μια βέλτιστη πρακτική παιχνιδοποίησης που θα αξιοποιηθεί στον τομέα της εκπαίδευσης. Η κοινοπραξία θα εργαστεί για τη δημιουργία και εφαρμογή μιας ψηφιακής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα και tablet με ενσωματωμένους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς και εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη μορφή παιχνιδιού. Το έργο CultGamEdu ενισχύει την ευαισθητοποίηση για την πολιτιστική κληρονομιά μέσω σύγχρονων στρατηγικών και εργαλείων που προωθούν τις ψηφιακές δεξιότητες των αυριανών πολιτών.
Το έργο συντονίζεται από την ΜΚΟ I.CO.N, Ρόδος, Ελλάδα.
Οι συμμετέχοντες είναι:
• Τμήμα Φιλολογίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Κομοτηνή Ελλάδα
• Γενικό Λύκειο Ιάσμου, Ροδόπη, Ελλάδα
• ΜΜΕ V.E.M. SRL, Pellaro Calabria, Ιταλία
• Istituto Istruzione Superiore P. Mazzone, Roccela, Calabria, Ιταλία
• ΜΚΟ Associació Meraki Projectes de València, Βαλένθια, Ισπανία
• IES El Sobradillo School, Sobradillo, Τενερίφη, Ισπανία
• ΜΚΟ Edrase Chalki, Ελλάδα