Στο πλαίσιο του προγράμματος Artificial Intelligence for Early School Leaving, AI4ES έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές από σχολεία της Μεγάλης Βρετανίας, της Ισπανίας, της Ελλάδας και της Σερβίας.

H έρευνα υλοποιήθηκε με χρήση διαδικτυακού ερωτηματολογίου με στόχο τον καθορισμό των αναγκών των μαθητών (και των εκπαιδευτικών) όσον αφορά την εξατομικευμένη και προσαρμοστική μάθηση, με έμφαση στις μαθησιακές δυσκολίες και την παιδαγωγική τους διάσταση, τον βασικό γραμματισμό (συμπεριλαμβανομένου του γραμματισμού στα μέσα) και έμφαση στις δεξιότητες αριθμητικής (διδακτική διάσταση).